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Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10285/13514

NII Resource type: Research Paper
Title: Promoting a Modified Early Essential Newborn Care Program for Indonesian Midwives: A Feasibility Study
Other Titles: インドネシア助産師に向けた早期必須新生児ケアトレーニング : 実行可能性の検討
Authors: 岡, 美雪
長松, 康子
AGUS, Yenita
下田, 佳奈
櫻井, 佐知子
堀内, 成子
Author-transcription: オカ, ミユキ
ナガマツ, ヤスコ
シモダ, カナ
サクライ, サチコ
ホリウチ, シゲコ
Keywords: feasibility study
midwifery
early essential newborn care
simulation training
Indonesia
実行可能性の検討
助産学
早期必須新生児ケア
シミュレーショントレーニング
インドネシア
Shimei: 聖路加国際大学紀要
Volume: 6
Start page: 1
End page: 9
Issue Date: 10-Mar-2020
Publisher: 聖路加国際大学
ISSN: 21891591
Abstract: 目的:世界保健機関は新生児死亡率の改善のために,医療者に向けた早期必須新生児ケアプログラムを開発した。本研究の目的は,EENC メソッドをインドネシア助産師向けに再構成したプログラムの実行可能性を評価することである。 方法:質的記述研究である。プログラムの内容は,講義,実技,フォーカスグループディスカッション (FGD)が含まれる。FGD の内容は,1 )本プログラムを実施してどうだったか,2 )臨床現場で適応する場合,難しいと感じることは何か,である。質的データは内容分析を行った。 結果:16 人の助産師が参加し,平均年齢は46 .6歳だった。FGD の内容より,「プログラムの受容性」「プロ グラムの需要」「プログラム実装の障壁と対策」の3 つのカテゴリーが抽出された。 結論:再構成したEENC プログラムはインドネシア助産師に受容性と,需要があるが,一方,臨床現場での実装にはいくつかの障壁があると示唆された。
Abstract-Alternative: Objectives:Neonatal mortality remains high in Indonesia with 14 deaths per 1000 births in 2016. In the same year, the World Health Organization developed a neonatal resuscitation training program called Early Essential Newborn Care( EENC). We incorporated and adjusted components of this training program into our modified newborn care course program which includes first embrace, breastfeeding, and cord care. Here, we assessed the feasibility of our modified EENC program to fit the settings for Indonesian midwives. Methods:We used a qualitative descriptive study design. We conducted our modified EENC program at a clinical simulation room in an Islamic university in Jakarta, Indonesia in October 2017. This was a 5-hour educational program consisting of lectures, demonstrations, questions and answers, and group discussions. The participants took part in focus group discussions (FGDs) after the program. These FGD questions were used to obtain qualitative data: 1)“How was the educational program?” and 2) “What are some difficulties in implementing this program at your work setting?”. Qualitative data were analyzed using content analysis. Results:A total of 16 female midwives (mean age: 46.6 years; range: 36-60) participated. Qualitative analysis of the FGDs yielded three categories of the program: 1)“Acceptability as practical program”, 2)“Demand for practical program”, and 3)“Barriers and countermeasures for implementation”. Conclusion:Our modified EENC program fits the settings for Indonesian midwives. There is a high demand for learning new procedures of newborn care. However, there are some barriers to implementing new procedures in the settings for Indonesian midwives.
The kind of text : none
URI: http://hdl.handle.net/10285/13514
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